18 Νοε 2009

ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΑΠΟ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ, ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΒΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009
Προσφυγή στο ΣτΕ για διόδια
Οι κοινότητες Μαλακάσας και Αφιδνών, η Ενωση Συλλόγων Ωρωπού, ο συνεταιρισμός του κτήματος Σάλεσι Αυλώνας και 46 κάτοικοι από τη βόρειοανατολική Αττική, κλιμακώνοντας τις αντιδράσεις τους για τα διόδια της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, κατέθεσαν χθες αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ, με την οποία αμφισβητούν την είσπραξή τους μέσα από τη νομιμότητα κατασκευής νέων σταθμών είσπραξης, στρέφονται εναντίον πράξεων και παραλείψεων της διοίκησης και στην ουσία θέτουν επί τάπητος τη «φιλοσοφία» της χρηματοδότησης των αυτοκινητόδρομων που καθορίζονται με τις συμβάσεις του 2007.

Σημείο-κλειδί, που μάλιστα δεν είχε δημοσιοποιηθεί από τον τέως υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, είναι τα υψηλά ποσοστά επί των εσόδων των διοδίων που θα εισπράττει το Δημόσιο, τα οποία φτάνουν έως και το 85% και θεωρούνται έμμεση φορολογία. Το θέμα απασχολεί τη νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και ήδη μελετώνται προτάσεις για κατάργηση αυτού του όρου, γεγονός που θα φέρει μείωση των τιμών των διοδίων της τάξης του 25%. Οι σχετικές αποφάσεις θα παρουσιαστούν στις αρχές του νέου έτους και στη συνέχεια θα προωθηθούν στη Βουλή για επικύρωση.

Η «σταγόνα» που έκανε την οργή των κατοίκων της ΒΑ Αττικής να ξεχειλίσει και πυροδοτεί τις συνεχείς κινητοποιήσεις είναι η κατασκευή νέων πλευρικών σταθμών στο Καπανδρίτι, τη Μαλακάσα και τα Οινόφυτα, καθώς και του μετωπικού στις Αφίδνες. Αφορά τμήμα της εθνικής οδού που εξυπηρετεί καθημερινές μετακινήσεις κατοίκων και εργαζομένων. Η επιβάρυνση είναι μεγάλη, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν υπάρχει επαρκές παράπλευρο δίκτυο για τις τοπικές μετακινήσεις.
Οι λόγοι που περιγράφονται στην προσφυγή αφορούν:

  • Την έλλειψη έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή των νέων σταθμών διοδίων.
  • Την απουσία ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης, μέσα από την οποία θα είχαν προκύψει οι θέσεις και ο αριθμός των σταθμών διοδίων, όπως προβλέπει η σύμβαση.
  • Την καταστρατήγηση του κοινοτικού δικαίου, που επιβάλλει προδιαγραφές και προϋποθέσεις για την επιβολή διοδίων στους αυτοκινητόδρομους.
  • Την υποχρέωση να καθορίζεται το ύψος του διοδίου ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση.

Στους διαμαρτυρόμενους προστέθηκε και το σωματείο εργαζομένων στις επιχειρήσεις φαρμάκου σε Βοιωτία, Αυλώνα που ζητούν την κατάργηση των διοδίων, αφού οι πολίτες έχουν πληρώσει και με το παραπάνω για την κατασκευή των δρόμων. Ζητούν επίσης το άνοιγμα των πάρκινγκ που είναι κοντά στα εργοστάσια της βιομηχανικής ζώνης Αυλώνα - Οινοφύτων - Σχηματαρίου.
Χ.ΤΖ.