13 Μαΐ 2010

Κε Υπουργέ,

Την Κυριακή 25-4-2010 κινούμενος στον δρόμο Κορίνθου Πατρών, στις 09,15 έφθασα στον σταθμό διοδίων του Ζευγολατιού.
Αρνήθηκα φυσικά να πληρώσω το αντίτιμο των διοδίων, δηλώνοντας στον υπάλληλο τον αριθμό του αυτοκινήτου μου, ζητώντας του παράλληλα να ανοίξει την “μπάρα” να περάσω. Στην άρνησή του να το πράξει και ενώ με είχε ήδη εγκλωβίσει με την “μπάρα”, βγήκα από το αυτοκίνητό μου και ζήτησα την βοήθεια του πληρώματος του υπ΄ αριθμό ΕΑ 25712 αυτοκινήτου της Ελληνικής Αστυνομίας το οποίο ευρίσκετο στο χώρο των διοδίων.
Ο επικεφαλής βαθμοφόρος, μου ζήτησε ευγενικά, αφότου ανοίξει η μπάρα, να σταθμεύσω δεξιά.
Φυσικά υπάκουσα, ρωτώντας ευλόγως γιατί με σταματάει. Η απάντησή του ήταν ότι θα πρέπει να του δώσω τα στοιχεία της ταυτότητας μου. Του δήλωσα ότι φυσικά δεν αρνούμαι να δώσω τα στοιχεία μου σε όργανο της τάξεως, αλλά θα ήθελα να γνωρίζω το γιατί. Η απάντησή του με άφησε έκπληκτο:
“Για να τα δώσω στην ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ” μου απάντησε!!!!!
Του παρέδωσα ταυτότητα και δίπλωμα οδήγησης, δηλώνοντας του ρητά ότι:
“ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΠΑΡΑΔΟΘΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΕ ΙΔΙΩΤΗ”


Εκείνος απτόητος αλλά και ευγενέστατα μου δήλωσε ότι γνωρίζει την δουλειά του και ότι είναι στα πλαίσια των καθηκόντων του η ενέργειά του.
Αφού κράτησε σε ένα πρόχειρο χαρτί τα στοιχεία μου, του δήλωσα ότι τα συγκεκριμένα διόδια δεν ανήκουν πλέον στο ΤΕΟ, και η μη καταβολή διοδίων είναι μία αστική διαφορά μεταξύ ενός ιδιώτη (εμού) και ενός νομικού προσώπου (ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ) και ότι η τροχαία, σ΄ αυτήν την περίπτωση, δεν έχει καμία αρμοδιότητα.. Η απάντηση του με άφησε έκπληκτο: “Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ΄΄ άρα η εταιρεία έχει έννομο συμφέρον και έτσι εγώ κρατάω τα στοιχεία σας για να της τα παραδώσω”.
Στην τελική μου υπόδειξη ότι όλα αυτά είναι πέραν των αρμοδιοτήτων του και ότι του δηλώνω και πάλι την άρνησή μου να παραδοθούν τα προσωπικά μου στοιχεία από κρατική αρχή σε ιδιώτη, μου απάντησε ότι γνωρίζει την δουλειά του. Έτσι, τον καλημέρισα και συνέχισα το ταξίδι μου. Θεωρώ σκόπιμο να σας αναφέρω, ότι καθ΄ όλη την διάρκεια των παραπάνω, η επόπτης των διοδίων, καθόταν διακριτικά παράμερα, περιμένοντας από την Δημόσια Αρχή να κάνει την ΄΄δουλειά ΄΄ για λογαριασμό της……

Κε Υπουργέ,

Προβληματίστηκα αν θα έπρεπε την παρούσα να την στείλω προσωπικά σε σας ή να την δημοσιοποιήσω στα διάφορα σχετικά blogs. Προτίμησα τελικά να απευθυνθώ πρώτα σε σας, θεωρώντας ότι η δημοκρατική σας ευαισθησία είναι δεδομένη και ότι τα ερωτήματα της παρούσας επιστολής θα απαντηθούν, είτε από εσάς, είτε από τις αρμόδιες υπηρεσίες σας.

1. Είναι καθήκον των Οργάνων της Τάξης, εκμεταλλευόμενα την ιδιότητά τους, να ζητάνε και να καταγράφουν τα προσωπικά στοιχεία ενός πολίτη (τα δικά μου), δηλώνοντάς ότι θα τα παραδώσουν σε νομικό πρόσωπο (ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ);

2. Είναι καθήκον των Οργάνων της Τάξης, εκμεταλλευόμενα την ιδιότητά τους, να παίζουν τον ρόλο ιδιωτικής SECURITY, προστατεύοντας τα συμφέροντα ιδιωτικής εταιρείας (ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ) και όχι ενός ιδιώτη (εμού); Άλλωστε το Υπουργείο σας μετονομάστηκε σε ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ!!

3. Είναι καθήκον των Οργάνων της Τάξης, εκμεταλλευόμενα την ιδιότητά τους, να ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ ένα πολίτη, να διακόπτει το ταξίδι του, επειδή έχει μία αστική διαφορά με κάποια Ιδιωτική Εταιρεία; Δηλαδή έχω και εγώ το δικαίωμα, σαν επιχειρηματίας, να μου διατεθούν και να απασχολήσω Όργανα της Τάξης, να μου μαζέψουν κάτι χρωστούμενα από κακοπληρωτές πελάτες;
4. Είναι καθήκον των Οργάνων της Τάξης, να αποφασίζουν και να μου δηλώνουν ότι ο δρόμος Κορίνθου Πατρών ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ και να συμπεριφέρονται σαν ιδιωτική SECURITY;

5. Γιατί η ευαισθησία των οργάνων σας εξαντλήθηκε στα συμφέροντα της εταιρείας, ενώ παρέβλεψαν το γεγονός ότι ένας πολίτης εγκλωβίστηκε και παρακρατήθηκε παρανόμως από τον υπάλληλο των διοδίων (άρθρο 325 Π.Κ.) και δεν ζήτησαν τα στοιχεία του υπαλλήλου, ώστε να μου τα παραδώσουν για τα περαιτέρω;
Κε Υπουργέ,
Ζητώ συγνώμη για το μέγεθος και την ένταση της επιστολής μου, αλλά θεωρώ ότι σ΄ αυτήν την περίοδο που γίνεται μία τεράστια προσπάθεια ανασυγκρότησης της χώρας, αλλά και αναδιοργάνωσης της Αστυνομίας ειδικότερα, τέτοια φαινόμενα δεν βοηθούν προς την σωστή κατεύθυνση.
Θεώρησα ότι πρέπει να γνωρίσετε “πρώτο χέρι” για το τι συμβαίνει με τους υφισταμένους σας και τον τρόπο που “χειρίζονται” τις αρμοδιότητες που τους έδωσε η πολιτεία.
Αναμένοντας την απάντησή σας

Με εκτίμηση

Ζωντανός Γιάννης