13 Αυγ 2010

Φουντώνει το "αντάρτικο" κατά των διοδίων!



Του ΒΛΑΣΗ ΑΠΟΖΙΔΗ

Ολοένα και περισσότεροι οδηγοί αρνούνται να πληρώσουν το "χαράτσι" των διοδίων... Οι αυξήσεις που σημειώθηκαν τα 2 τελευταία χρόνια στα τέλη έφτασαν το 50% ενώ στόχος των εταιρειών που εκμεταλλεύονται τα διόδια είναι να διπλασιάσουν τις τιμές!!!
Υπολογίζεται ότι οι οδηγοί που δεν... κάθονται κάτω από τις... μπάρες των ιδιωτικών πλέον διοδίων ξεπερνούν τις 200.000!
Οι επιτροπές αγώνα που εναντιώνονται στα διόδια υπολογίζουν ότι μόνο τον τελευταίο χρόνο πέρασαν από τις Αφίδνες 600.000 οχήματα χωρίς να πληρώσουν!
Οι κινητοποιήσεις φορέων και κατοίκων εντείνονται και προκαλούν "πονοκέφαλο" στα αρμόδια υπουργεία και αλλεπάλληλες κυβερνητικές συσκέψεις.
Είμαστε οι μόνοι πολίτες της Ευρώπης που πληρώνουμε τόσα ακριβά τις μετακινήσεις μας.
Αρκεί να υπολογίσει κανείς τους σταθμούς διοδίων που λειτουργούν από Αθήνα έως Θεσσαλονίκη αλλά και το πόσο μας στοιχίζει ένα ταξίδι μετ' επιστροφής έως τη συμπρωτεύουσα.
Εννέα σταθμοί μας "κατεβάζουν μπάρες" σε όλη τη διαδρομή. Και σαν να μην ήταν αρκετοί, σε λίγες ημέρες τίθεται σε λειτουργία και άλλος ένας, στο ύψος των Θερμοπυλών!
Ετσι έχουμε για μια απόσταση Αθήνας - Θεσσαλονίκης (460 χιλιόμετρα) δέκα σταθμούς: Πράγμα που σημαίνει ότι κάθε 46 χιλιόμετρα πρέπει να σταματάμε και να πληρώνουμε... Οσο για το σύνολο των κομίστρων; Αυτό ξεπερνά τα 40 ευρώ.
Σαφώς και πρόκειται για "χαράτσι" δίχως προηγούμενο αφού οι ιδιωτικές εταιρείες εισπράττουν χρήματα για κατασκευή δρόμων για τους οποίους έχουμε πληρώσει... 6 φορές!
Τα έχουμε πληρώσει μέσω των πανάκριβων τελών κυκλοφορίας, της άγριας φορολόγησης στα καύσιμα αλλά και με τον οβολό μας που πληρώνουμε δεκαετίες τώρα στα υπέρογκα διόδια...
Ακόμη και στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων υπάρχει χρέωση για το ΤΕΟ (Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας... Μακάρι να ήξεραν οι Ελληνες τι πληρώνουν και γιατί και πού πάνε τα χρήματά τους...).

ΕΚΠΟΙΖΩ: Μην πληρώνετε…
Και η ΕΚΠΟΙΖΩ συμμετέχει στο κίνημα κατά της Αυθαίρετης επιβολής διοδίων και καλεί τους πολίτες να μην πληρώνουν διόδια, τόσο στους πολλούς δρόμους άθλιας ποιότητας, όσο και στους σταθμούς διοδίων της περιοχής κατοικίας ή εργασίας τους.
«Σε περίπτωση που καταναλωτής αρνηθεί να πληρώσει δεν υφίσταται καμία απολύτως ποινική ευθύνη, όπως άλλωστε έχουν επισημάνει πολλές φορές και εκπρόσωποι της Τροχαίας. Ακόμη και σε περίπτωση του νόμου 3555/2007 όπου επιβάλλεται πρόστιμο στο 20πλάσιο του αντιτίμου, η σχετική διάταξη είναι αντισυνταγματική» επισημαίνει η ΕΚΠΟΙΖΩ και παρακινεί τους πολίτες να «σηκώνουν» τις μπάρες και να συνεχίζουν τον δρόμο τους, αν οι υπάλληλοι αρνούνται να τους αφήσουν να περάσουν…

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ
Τα διόδια είναι πλέον ιδιωτικά. Πράγμα που σημαίνει πως αν κάποιος δεν πληρώσει θα έχει απέναντί του μια ιδιωτική εταιρεία και όχι το Δημόσιο.
Στο άρθρο 103.1 του Συντάγματος ρητά αναφέρεται ότι το Δημόσιο (Αστυνομία, Τροχαία και ΔΟΥ) δεν έχει καμία ανάμιξη στη διαδικασία επιδίωξης είσπραξης του αντιτίμου και της αστικής ποινής. Πρόκειται δηλαδή για μια Οικονομική διαφορά μεταξύ του ιδιώτη χρήστη και της ιδιωτικής εταιρείας.
Ο παραχωρησιούχος μπορεί να απαιτήσει από τον χρήστη που δεν πλήρωσε την καταβολή του 20πλάσιου του αντιτίμου σαν αστική ποινή με τις ακόλουθες προϋποθέσεις και διαδικασίες:
α) Πρέπει να έχει πάρει άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για να εγκαταστήσει και να χρησιμοποιεί κάμερες.
β) Να στείλει στο αρμόδιο υπουργείο τη φωτογραφία των πινακίδων με σημείωση του χρόνου διέλευσης. Το υπουργείο πρέπει μέσα σε 5 ημέρες να του παρέχει τα στοιχεία του κατόχου του οχήματος. Στη συνέχεια, ο Παραχωρησιούχος μπορεί να ζητήσει την έκδοση διαταγής πληρωμής, εφόσον περάσουν 15 ημέρες και ο χρήστης δεν έχει πληρώσει.
Η διάταξη όμως αυτή του άρθρου 24.1.5 είναι αντισυνταγματική γιατί:
α) Δεν παρέχει στον πολίτη το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης (άρθρο 20.2) και,
β) Γιατί παρέχει στο προσωπικό του Παραχωρησιούχου (ο οποίος μπορεί να προσλαμβάνει οποιονδήποτε, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα και με ανεξέλεγκτα προσόντα και ιδιότητες) αρμοδιότητες δημοσίου υπαλλήλου (άρθρο 103.1 του Συντάγματος).
Αξιοσημείωτο είναι πως αν οι εταιρείες θέλουν να διεκδικήσουν τα χρήματα από τους οδηγούς που δεν πληρώνουν, τότε πρέπει να καταθέσουν αγωγές ξεχωριστά για κάθε οδηγό. Κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα για δύο προφανείς λόγους: 1ον γιατί στέκει οικονομικώς αδύνατον να κινηθείς δικαστικά εναντίον 200.000 πολιτών ξεχωριστά και 2ον γιατί θεωρείται βέβαιο ότι εάν οι εταιρείες προσπαθήσουν μέσω διαταγής πληρωμής να εισπράξουν "πρόστιμα" από τους πολίτες, τα Δικαστήρια που θα προσφύγουν αυτοί, θα τους δικαιώσουν και η εταιρεία θα έχει γενικότερα πρόβλημα με τη νομιμότητα της Σύμβασης
περισσοτεραhttp://www.adesmeytos.gr/news.php?aid=20005