13 Ιουν 2011

«Άνθρακες ο θησαυρός» με τα διόδια!

Η Κυβέρνηση εξαγγέλλει ξανά μείωση 25-30% όταν εκκρεμεί το τι θα γίνει με την αύξηση 33% στις ισχύουσες σήμερα τιμές διοδίων της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.»

Πηγή: Εφημερίδα "Ελευθερία"

«Μικρό - ή και καθόλου - καλάθι» (θα) πρέπει να κρατούν οι Λαρισαίοι για τις διαρκώς εξαγγελλόμενες από την κυβέρνηση μειώσεις στις τιμές των διοδίων καθώς όσον αφορά την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» (έχει τους σταθμούς διοδίων από Λεπτοκαρυά έως Πελασγία) δεν έχει ακόμη αποφασιστεί αν οι μειώσεις θα υπολογιστούν στις ισχύουσες σήμερα τιμές ή στις αυξημένες κατά 33% τιμές όπως προβλέπεται από 1/1/2011 με βάση τη σύμβαση παραχώρησης του 2007.

Εξαγγέλλοντας για πολλοστή φορά χθες τη μείωση στις τιμές των διοδίων, ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας, έχοντας στο πλευρό του τον υφυπουργό κ. Γιάννη Μαγκριώτη, αναφέρθηκε στο θέμα επισημαίνοντας: 
«Με πρωτοβουλία που ανέλαβε η κυβέρνηση απέτρεψε την αύξηση της τιμής των διοδίων όπως αυτή προβλεπόταν στις αρχικές συμβάσεις σε πολλές περιπτώσεις. Αναφέρομαι συγκεκριμένα στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός - Κλειδί, της Κοινοπραξίας Αιγαίου. Σύμφωνα με τη σύμβαση του 2007 θα έπρεπε να αυξηθεί η τιμή των διοδίων την 1/1/2011 κατά 33%. Αυτή η αύξηση δεν έγινε προς όφελος του χρήστη, με συνέπεια το διόδιο να παραμένει στο επίπεδο του προηγούμενου χρόνου. Χαμηλότερα δηλαδή από αυτό που είχε συμφωνηθεί από την τότε κυβέρνηση με τους παραχωρησιούχους».

Η «Ε» επικοινώνησε με υψηλόβαθμο στέλεχος της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση ναι μεν έχει παγώσει την αύξηση του 33%, ωστόσο δεν έχει ακόμη αποσαφηνίσει στην κοινοπραξία τι πρόκειται να κάνει (το Δημόσιο) για τα έσοδα που αυτή χάνει λόγω ακριβώς της διατήρησης της τιμής των διοδίων στα επίπεδα του 2010. Από την πλευρά της η κοινοπραξία δεν έχει προσφύγει στη Διαιτησία, όπως έχει δικαίωμα βάσει της σύμβασης του 2007, για να διεκδικήσει τα χρήματα αυτά καθώς είναι σε εξέλιξη οι συζητήσεις κυβέρνησης – κατασκευαστών – τραπεζών για τις συμβάσεις παραχώρησης.

Κατά το ίδιο στέλεχος, αυτό που έχει σημασία για τους οδηγούς είναι ότι ακόμη δεν έχει συμφωνηθεί μεταξύ κυβέρνησης και κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» αν οι μειώσεις θα υπολογιστούν στις ισχύουσες σήμερα τιμές ή στις αυξημένες κατά 33% τιμές όπως προβλέπεται από 1/1/2011 αλλά δεν εφαρμόστηκαν με απόφαση της κυβέρνησης.

Συνεπώς, αν οι μειώσεις υπολογιστούν με βάση τις νέες αυξημένες τιμές, τότε όχι μόνο δεν θα υπάρξει αισθητή μείωση των διοδίων αλλά αντίθετα θα υπάρξει και μικρή αύξηση της τάξης του 3% (33% η αύξηση – 25-30% η μείωση στα κατασκευασμένα τμήματα του αυτοκινητόδρομου). «Θα μας χρωστούν ακόμη ένα 3%», λέει χαρακτηριστικά στέλεχος της κοινοπραξίας.

Μείωση θα υπάρξει μόνο στις τιμές των διοδίων Πυργετού που είναι ο μοναδικός σταθμός διοδίων που θεωρείται ότι βρίσκεται σε υπό κατασκευή τμήμα. Η κυβέρνηση λέει ότι οι μειώσεις στα τμήματα αυτά θα φθάσουν έως και 50%. Σε μια τέτοια περίπτωση, στον Πυργετό η μείωση θα είναι της τάξης του 17% (33% η αύξηση – 50% η μείωση), δηλαδή 35-40 λεπτά για τα ΙΧ (η τιμή σήμερα είναι 2,30 ευρώ)....