25 Ιουλ 2012

Εγνατία Οδός: Ένας ακόμα σταθμός διοδίων σε λειτουργία από το 2013

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΜΟΥΣΘΕΝΗ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αντιδράσεις και ομόφωνο «όχι» περιφερειακού συμβουλίου ΑΜΘ


Περιφερειακοί σύμβουλοι εναντιώθηκαν σε οποιαδήποτε αύξηση της τιμής διέλευσης, ενώ ζήτησαν από την Εγνατία Οδό άμεσα, να προχωρήσει στην συντήρηση τμημάτων του οδοστρώματος εντός της Περιφέρειας


Όχι σε διόδια που ακυρώνουν την Εγνατία Οδό ως αναπτυξιακό εργαλείο και μετακυλύουν επικίνδυνη κίνηση τους γύρω οικισμούς, είπε σύσσωμο το περιφερειακό συμβούλιο στη συνεδρίαση του, το απόγευμα της Δευτέρας. Η πρόθεση της Εγνατίας ΑΕ να καθιερώσει νέα διόδια στη Μουσθένη Καβάλας, λίγους μήνες πριν την εφαρμογή της ηλεκτρονικής καταβολής σε όλο το μήκος αυτής, μας βρίσκει αντίθετους, υποστήριξαν και οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Περιφερειακής Αναγέννησης, τονίζοντας τους κινδύνους που κρύβει αυτή η εξέλιξη για τη ζωή των διερχόμενων οδηγών που θα προτιμήσουν εναλλακτικές και σίγουρα επικίνδυνες διαδρομές. Το θέμα της κατασκευή και λειτουργίας νέου σταθμού διοδίων στη Μουσθένη Καβάλας και της αύξησης της τιμής διοδίων, ήρθε στο περιφερειακό συμβούλιο με πρωτοβουλία του επικεφαλής της Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας Δημήτρη Χαρίτου. Ο ίδιος δήλωσε κατά της δημιουργίας νέου σταθμού κατά μήκος Εγνατίας Οδού στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και ζήτησε την παρέμβαση του περιφερειακού συμβουλίου.



ΤΟ 2013 Η ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Πάντως υπουργική απόφαση ορίζει ότι η έναρξη λειτουργίας του σταθμού διοδίων της Μουσθένης θα γίνει στις 15/1/2013, καθώς και μία παλιότερη απόφαση για την εφαρμογή των «ηλεκτρονικών διοδίων» στην Εγνατία οδό από το 2013, ίσως ακυρώσουν το έργο της κατασκευής του σταθμού διοδίων στο δυτικό τμήμα του Νομού Καβάλας.


ΤΙ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ "ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Την ίδια, οι περιφερειακοί σύμβουλοι της ΑΜΘ, δηλώνοντας κατά της δημιουργίας του νέου σταθμού ζήτησαν: Να περιοριστούν τα διόδια καθ' όλο το μήκος της Εγνατίας οδού εντός της Περιφέρειας μας σε μια καταβολή, ηλεκτρονική ή μη, ανά κατεύθυνση από το Στρυμόνα ως τους Κήπους, όχι μεγαλύτερη των 2 ευρώ. Να μην διαρρηχθεί η συνοχή της Περιφέρειας με την καταβολή υπέρμετρων τελών διοδίων στην μετακίνηση των συμπολιτών μας εντός αυτής. Να προβλεφθεί ειδική χαμηλή τιμή διοδίων για τους για κάθε κάτοικο - δημότη της Περιφέρειας που είναι ιδιοκτήτης οχήματος.

Να μην ακυρωθεί η Εγνατία Οδός ως αναπτυξιακό εργαλείο, στην οποία πολλές ελπίδες επενδύσαμε. Να μην «χτυπηθεί» κι άλλο η ανταγωνιστικότητα της περιοχής με επιβαρύνσεις στη διακίνηση των προϊόντων και στην προσφορά των υπηρεσιών. Ο επικεφαλής του συνδυασμού Γεώργιος Παυλίδης δήλωσε σχετικά: «Η Εγνατία Οδός χρειάζεται συντήρηση και σημαντικές βελτιώσεις σε επικίνδυνα σημεία, όπως οι στροφές της Καβάλας. Τα νέα διόδια όχι μόνον δε δημιουργούν ισοδύναμες εισπράξεις, αλλά εκτρέπουν την κυκλοφορία μεγάλων οχημάτων εκτός αυτής , μέσα από οικισμούς, και δημιουργούν νέα προβλήματα και κινδύνους για τους πολίτες. Η Περιφέρεια, που παραμένει παρατηρητής, οφείλει να προχωρήσει σε μια συνολική ρύθμιση, όλου του συγκοινωνιακού δικτύου που την διασχίζει».


ΜΗΝ ΑΝΕΧΕΣΑΙ ΝΑ ΣΕ ΛΗΣΤΕΥΟΥΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ!

Έντονη ήταν και η αντίδραση της Λαϊκής Συσπείρωσης στο περιφερειακό συμβούλιο, που ζήτησε να ακυρωθεί το έργο κατασκευής και την παύση λειτουργίας όλων των σταθμών διοδίων. Η παρέμβαση των συμβούλων της Λαϊκής Συσπείρωσης Χρήστου Τρέλλη και Χρήστου Ποτόλια έχει ως εξής: «Έχουμε πληρώσει και πληρώνουμε πανάκριβα την κατασκευή των δρόμων. Είναι δικαίωμα των εργαζομένων και υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να έχουμε δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες και δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους. Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις δεν έγιναν για καλύτερους δρόμους, αλλά για να ωφεληθούν οι μεγαλοεργολάβοι. Έχουν τεράστιες ευθύνες το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και τα άλλα κόμματα του συστήματος, γιατί μαζί ψήφισαν την παράδοση των οδικών αξόνων στους μεγαλοεργολάβους. Είναι ψέμα ότι αυτοί πληρώνουν για το φτιάξιμο των δρόμων. Στην ουσία το δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και αυτοί συμμετέχουν μόλις κατά 10%, ενώ τους παραχωρείται το δικαίωμα να τα εκμεταλλεύονται για δεκαετίες (30 – 35 χρόνια)! Η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει την αύξηση και των διοδίων και των τιμών.

Γη και ύδωρ προσφέρει η κυβέρνηση, προκειμένου να εξασφαλίσει την ακόμη μεγαλύτερη κερδοφορία των μεγαλοκατασκευαστών και των τραπεζών, και για να συνεχιστούν «ομαλά» τα έργα που προβλέπουν οι ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης» για την κατασκευή των 5 αυτοκινητοδρόμων, για τους οποίους ο λαός ήδη χρυσοπληρώνει και μέσα από τη φορολογία του και με πανάκριβα διόδια για τη χρήση τους. Τα διόδια είναι μέρος του πολέμου που έχουν εξαπολύσει κατά του λαού (ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – ΕΕ) για να προστατέψουν τα τεράστια κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Για να εμποδίσουμε τα άγρια μέτρα που συνεχώς κλιμακώνονται. Για να ανατρέψουμε την αντιλαϊκή πολιτική χρειάζεται οργανωμένος εργατικός, λαϊκός αγώνας και συμμαχία εργατών, αυτοαπασχολούμενων της πόλης και του χωριού, κατά των κομμάτων και της εξουσίας των μεγαλοβιομηχάνων, τραπεζιτών, εφοπλιστών, μεγαλέμπορων. Για ριζικές αλλαγές στην οικονομία και την εξουσία, για αποδέσμευση από την ΕΕ. Η Λαϊκή Συσπείρωση είναι κάθετα αντίθετη στη δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στην περιοχή μας. Παλεύουμε για να καταργηθούν όλα τα διόδια».

Συνολικά το Περιφερειακό Συμβούλιο διατράνωσε την αντίθεση του στην συγκεκριμένη πρόθεση διατυπώνοντας την άποψη ότι η λειτουργία νέου σταθμού στα όρια της Περιφέρειας θα προκαλέσει επί πλέον επιβάρυνση στη διακίνηση προϊόντων, στην προσφορά υπηρεσιών και στην μετακίνηση των πολιτών. Τα μέλη του Συμβουλίου επίσης εναντιώθηκαν σε οποιαδήποτε αύξηση της τιμής διέλευσης ενώ ζήτησαν από την Εγνατία Οδό άμεσα, να προχωρήσει στην συντήρηση τμημάτων του οδοστρώματος εντός της Περιφέρειας προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα λόγω επικινδυνότητας.


Πηγή:
http://www.xronos.gr/detail.php?ID=83214