16 Ιουλ 2012

Επιχείρηση διάσωσης στους 4 οδικούς άξονες

Τελευταία προσπάθεια για τη διάσωση των συμβάσεων παραχώρησης για την κατασκευή των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων (Μαλιακός - Κλειδί, Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, Ιονία Οδός και Άξονας Κεντρικής Ελλάδας) θα καταβάλει μέχρι τα τέλη του χρόνου το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, με τον ορισμό ειδικού μεσολαβητή.

Ο τελευταίος, που θα οριστεί εντός των ημερών, αναλαμβάνει στην ουσία να τετραγωνίσει τον κύκλο, καθώς τα προβλήματα στις συμβάσεις παραχώρησης είναι πολλά: ξεκινούν από τη μειωμένη κυκλοφορία, που έχει τινάξει στον αέρα τις προβλέψεις για τα έσοδα, και φτάνουν μέχρι την απόφαση πολλών ξένων τραπεζών να αποχωρήσουν από τη χρηματοδότηση.

Ταυτόχρονα, στην προσπάθεια για «ανάσταση» των συμβάσεων παραχώρησης, συνολικού ύψους περί τα 8 δισ. ευρώ συμμετέχει πλήθος διαφορετικών και ενίοτε αλληλοσυγκρουόμενων συμφερόντων: το δημόσιο, οι τράπεζες, οι ξένοι και εγχώριοι εργολάβοι, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, που έχει αναλάβει να «πακετάρει» όλες τις συμμετοχές του δημοσίου σε οδικούς άξονες υπό την εταιρεία συμμετοχών Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι.

Η κυκλοφορία στις εθνικές οδούς παρουσιάζει μείωση μέχρι και 50% σε σύγκριση με το 2007, με αποτέλεσμα να καθίσταται ακόμα πιο δύσκολη η επανεκκίνηση των έργων, που έχουν σταματήσει από τον Νοέμβριο του 2010.


Πηγή:
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/713688/Article.aspx