10 Φεβ 2014

Στον εισαγγελέα η Δημοτική Αρχή Ωρωπού για τα επεισόδια στη Μαλακάσα

Ο Δήμαρχος Ωρωπού, Γιάννης Οικονομάκος είναι ανάμεσα στα εννέα άτομα που συνελήφθησαν το πρωί για τα χθεσινοβραδυνά επεισόδια και τον εμπρησμό στον σταθμό διοδίων της Μαλακάσας. Οι περισσότεροι εκ των προσαχθέντων είναι μέλη της Δημοτικής Αρχής Ωρωπού - αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι κλπ. - και μεταφέρθηκαν στην Ασφάλεια Β.Α.Αττικής στο πλαίσιο της προανάκρισης για τα επεισόδια ενώ το απόγευμα αναμένεται να οδηγηθούν στον εισαγγελέα. "Καταδικάζω τα επεισόδια αλλά ο κόσμος έχει δίκιο..." δήλωσε ο Δήμαρχος Ωρωπού.


Η ένταση προκλήθηκε το βράδυ της Κυριακής, όταν περίπου 500 άτομα, κάτοικοι της περιοχής και μέλη του κινήματος «Δεν πληρώνω» σε μια ένδειξη διαμαρτυρίας για την αύξηση στο τέλος των διοδίων αλλά και για τη δημιουργία νέων διοδίων στις παράπλευρες εισόδους της εθνικής οδού, έβαλαν φωτιά σε λάστιχο αυτοκινήτου ενώ προξένησαν και φθορές σε κουβούκλιο.

Εξάλλου, οι συγκεντρωθέντες σήκωσαν τις μπάρες στα διόδια Αφιδνών επιτρέποντας την ελεύθερη διέλευση των οδηγών και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας.
Την άμεση απελευθέρωση του δημάρχου Ωρωπού Γ. Οικονομάκου και των αντιδημάρχων, που συνελήφθησαν σήμερα το πρωί, ζητά η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας. Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, αφορμή υπήρξαν τα χθεσινά επεισόδια και οι φθορές που σημειώθηκαν στη διάρκεια ειρηνικής και συμβολικής διαμαρτυρίας της δημοτικής Αρχής και των κατοίκων της περιοχής, στον κόμβο της Μαλακάσας, κατά των νέων αυξήσεων στα διόδια.
Η ΚΕΔΕ δηλώνει ότι συμπαρίσταται στον αγώνα των κατοίκων και της δημοτικής Αρχής Ωρωπού κατά της αύξησης στο τέλος διοδίων και κατά της δημιουργίας νέων σταθμών στις παράπλευρες εισόδους της εθνικής οδού. Όπως τονίζει, στον δήμο Ωρωπού σημειώνεται το παράδοξο να λειτουργούν ένας μετωπικός και έξι παράπλευροι σταθμοί διοδίων.
Συγχρόνως, η ΚΕΔΕ καταδικάζει ακραίες πρακτικές «που μπορεί να αμαυρώσουν τον δίκαιο αγώνα των κατοίκων μιας περιοχής» και «καλεί την κυβέρνηση να δεχθεί τις προτάσεις και τα αιτήματα της δημοτικής Αρχής και των κατοίκων Ωρωπού και να προχωρήσει στην υλοποίηση των πρόσφατων δεσμεύσεων του αρμόδιου υπουργού στη Βουλή».
Αυξημένες κατά 30% έως 60% οι τιμές των διοδίων
Αφορμή για τα επεισόδια αποτέλεσαν οι αυξήσεις των τιμών των διοδίων στις οποίες προχώρησαν οι κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τους τρεις παραχωρημένους οδικούς άξονες και οι οποίες είχαν αναγγελθεί μετά την επίτευξη λύσης για την επανεκκίνηση των έργων.
Οπως αναμενόταν, οι τιμές των διοδίων αυξήθηκαν κατά 30% έως 60% προκειμένου να φθάσουν τα ανώτατα επίπεδα που όριζαν οι αρχικές συμβάσεις παραχώρησης.
Οι οδηγοί ΙΧ θα πληρώνουν κατά 60% ακριβότερα διόδια στις Αφίδνες, καθώς το αντίτιμο από 2,10 ευρώ θα αυξηθεί στα 3,35 ευρώ. Σχεδόν ένα ευρώ ακριβότερα θα πληρώνουν οι οδηγοί και τα πλευρικά διόδια στο Καπανδρίτι, καθώς το αντίτιμο διαμορφώνεται στα 2,05 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα.
Κατά 55 λεπτά αυξάνεται η τιμή στα πλευρικά διόδια της Μαλακάσας, στα οποία πλέον οι οδηγοί ΙΧ θα πρέπει να καταβάλλουν 1,45 ευρώ από 90 λεπτά που πληρώνουν τώρα, ενώ κατά 25 λεπτά αυξάνεται το αντίτιμο στα πλευρικά διόδια Οινοφύτων.
Περίπου 50% αυξάνεται το αντίτιμο στα μετωπικά διόδια της Θήβας, καθώς οι οδηγοί ΙΧ θα πληρώνουν από την Πέμπτη 3,95 ευρώ από 2,55 ευρώ που πληρώνουν τώρα, ενώ αύξηση 55 λεπτών θα ισχύσει και στα πλευρικά διόδια της Θήβας στα οποία το αντίτιμο διαμορφώνεται στα 1,55 ευρώ από 1 ευρώ.
Σχεδόν 60% είναι το ποσοστό αύξησης τόσο στα μετωπικά όσο και στα πλευρικά διόδια της Τραγάνας, με το αντίτιμο για τα πρώτα να ανεβαίνει στα 3,9 ευρώ από 2,45 ευρώ ενώ για τα πλευρικά διόδια θα φθάσει τα 3,15 ευρώ από 2 ευρώ που είναι σήμερα.
Mε βάση τις νέες τιμές, στις Αφίδνες, τα φορτηγά θα πληρώνουν 8,45 ευρώ και οι νταλίκες 11,85 ευρώ. Στη Θήβα 9,85 ευρώ τα φορτηγά, 13,85 ευρώ οι νταλίκες και στην Τραγάνα 9,85 ευρώ τα φορτηγά 13,75 ευρώ οι νταλίκες. Ανάλογες είναι και οι αυξήσεις στα πλευρικά διόδια για τα φορτηγά και τις νταλίκες.
Ταυτόχρονα με την αύξηση του αντιτίμου των διοδίων, η Νέα Οδός ενεργοποιεί και νέα εκπτωτική πολιτική για τους συχνούς χρήστες στους σταθμούς Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων. Το ποσοστό έκπτωσης ξεκινά από 5% από την πρώτη έως και τη δέκατη διέλευση και θα φθάνει έως και το 50% για περισσότερες από 50 διελεύσεις το μήνα από τους σταθμούς αυτούς.
Επιπλέον δύο σταθμοί (Ελευσίνα, Ισθμός) έγιναν αμφίπλευροι., ενώ η χρέωση θα είναι 2,10 ευρώ και 1,80 ευρώ αντίστοιχα.
Παράλληλα, όπως είχε εξαγγελθεί, θα ξεκινήσει η λειτουργία των πλευρικών σταθμών διοδίων στους κόμβους Νέας Περάμου και Πάχης Μεγάρων (στους κλάδους προς και από Κόρινθο) και στον κόμβο Αγίων Θεοδώρων (στους κλάδους προς και από Αθήνα). Το μόνο που εξαιρέθηκε από τις αυξήσεις ήταν το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα, όπου έως το 2015 δεν θα δημιουργηθούν νέοι σταθμοί διοδίων και οι δύο υφιστάμενοι θα χρεώνουν 2,50 ευρώ για τα Ι.Χ. από 3,20 ευρώ σήμερα.
Σε 1,3 δισ. ευρώ τα έσοδα από την είσπραξη διοδίων
Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία για τα συνολικά έσοδα από την είσπραξη διοδίων, από το 2008 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2013, τα οποία διαβιβάστηκαν στη Βουλή από τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, αυτά ανήλθαν σε 1,3 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, στο έγγραφο αναφέρεται ότι τα συνολικά έσοδα (με ΦΠΑ) για κάθε σύμβαση Παραχώρησης, από το 2008 έως και τον Οκτώβριο 2013, έχουν ως εξής:


- Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος-Τσακώνα): 435.623.473,07 ευρώ.
- Νέα Οδός (Αντίρριο- Ιωάννινα, Αθήνα- Μαλιακός και Σχηματάρι- Χαλκίδα): 441.841.638,94 ευρώ.
- Μορέας (Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα & κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη): 149.249.153,61 ευρώ.
- Κεντρική Οδός (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65): 31.508.913,30 ευρώ.

- Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός- Κλειδί): 315.362.259,74 ευρώ.

Πηγή:
http://www.kathimerini.gr/753027/article/epikairothta/ellada/ston-eisaggelea-h-dhmotikh-arxh-wrwpoy-gia-ta-epeisodia-sth-malakasa