20 Απρ 2014

Σήραγγα ναι, διόδια όχι

Η προοπτική κατασκευής υποθαλάσσιας ζεύξης Λευκάδας και Αιτωλοακαρνανίας με σύμβαση παραχώρησης δημιουργεί και την πιθανότητα «εισιτηρίου», κάτι που προκαλεί αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία αφού θα καθιστά το πέρασμα ακριβό σπορ

Οταν στις αρχές του 1980 οι Λευκαδίτες αναζητούσαν καλύτερες και μονιμότερες λύσεις για τη σύνδεση του όμορφου νησιού τους με την απέναντι στεριά, που δεν απέχει παρά μόνο λίγα μέτρα, δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι κάποτε θα υπήρχε περίπτωση να πληρώνουν και… διόδια για να φτάσουν στο σπίτι τους.

Μέσα στον Μάιο, το υπουργείο Υποδομών προτίθεται να προχωρήσει σε διαγωνισμό για την κατασκευή και εκμετάλλευση της υποθαλάσσιας ζεύξης του νησιού, έργο που θεωρείται ζωτικό για την ανάπτυξη της περιοχής, είναι αποδεκτό από την τοπική κοινωνία, αλλά έχει και ένα ευαίσθητο σημείο, τη σύμβαση παραχώρησης. Το μοντέλο κατασκευής από ιδιώτες δεν αποκλείει τη θέσπιση διοδίων από τον κατασκευαστή, ώστε να είναι ανταποδοτικό το έργο -κι αυτό προκαλεί αντιδράσεις.

«Τεράστιες συνέπειες»

Ηδη, το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας δηλώνει ότι συμφωνεί μεν με το έργο της υποθαλάσσιας σύνδεσης, το οποίο άλλωστε έχει αποφασιστεί από παλαιότερα νομαρχιακά συμβούλια ήδη από τις αρχές του 2000 και προβλέπεται από τον Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό, ζητάει όμως «να μην επιβληθούν διόδια για την υποθαλάσσια ζεύξη, γιατί θα έχει τεράστιες συνέπειες στην οικονομία της Λευκάδας και στη λειτουργία της γειτονικής περιοχής της Αιτωλοακαρνανίας».

Ενα τμήμα του πληθυσμού γειτονικών χωριών (Αγ. Νικόλαος, Πλαγιά κ.ά.), από την πλευρά της Αιτωλοακαρνανίας, στην ουσία αποτελεί μέρος του πληθυσμού της Λευκάδας, αφού εκεί πηγαίνει τα παιδιά του στο σχολείο, εκεί εργάζεται, εκεί ψωνίζει. Με τα διόδια, η Λευκάδα κινδυνεύει να χάσει όλη αυτήν την κίνηση περίπου 2.000 ανθρώπων σε καθημερινή βάση, οι οποίοι θα αναζητήσουν σταδιακά άλλες περιοχές, για να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Η Λευκάδα συγκεντρώνει επίσης μεγάλο αριθμό επισκεπτών σε καθημερινή βάση από τις γύρω περιοχές (Βόνιτσα, Πρέβεζα, Πάλαιρος, Μύτικας κ.ά.), ιδιαίτερα το καλοκαίρι, που αναζητούν υπηρεσίες εστίασης ή ψυχαγωγία. Το κύριο πρόβλημα, συνεπώς, με τα διόδια είναι ότι πλήττουν την καθημερινότητα του νησιού, το οποίο αποτελεί πόλο έλξης ευρείας περιοχής της Δυτικής Ελλάδας.


Περισσότερα:
http://www.efsyn.gr/?p=191163