21 Αυγ 2015

Ο Σπίρτζης για τα διόδια, τα δημόσια έργα, την Αττική Οδό και το Μετρό


Για τα δημόσια έργα, την πορεία των έργων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, τους αυτοκινητοδρόμους, την τιμολόγηση των διοδίων κ.α. μίλησε στους δημοσιογράφους ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.

Ακολουθεί η ενημέρωση με ερωτήσεις και απαντήσεις:

• Για τα δημόσια έργα

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το νομοσχέδιο θα βγει σε διαβούλευση στο τέλος αυτής της εβδομάδας, αύριο, αν προλάβουμε να έχουμε τη νομική επεξεργασία που χρειάζεται, αλλιώς θα βγει την άλλη εβδομάδα. Είναι έτοιμο, είναι στους δικηγόρους και γίνεται νομοτεχνική επεξεργασία. 

• Για τους Αυτοκινητόδρομους

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορούμε να δώσουμε μια εικόνα με νούμερα από την εφαρμογή του νομοσχεδίου και μετά πόσο θα τρέξουν τα έργα, να έχουμε ένα χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης; Το 2015 δε βγαίνει με τους παλιούς αυτοκινητοδρόμους
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για ποια έργα λέτε; Δεν είναι όλα τα έργα το ίδιο. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εννοώ για τους αυτοκινητόδρομους 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γιατί, έχουν πρόβλημα; Με εξαίρεση το Μορέα στις υπόλοιπες 4 παραχωρήσεις, οι εργασίες γίνονται κανονικά. Υπάρχει στις παραχωρήσεις ένα γενικότερο πρόβλημα, δεν πρέπει να κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Τα προβλήματα είχαν να κάνουν με τα capital controls και με την πληρωμή όπως είχε προβλεφθεί, των τμημάτων που είχαν εκτελεστεί. Αυτά είχαν εγκριθεί από το Υπουργείο, υπήρχε το ταμειακό προβλήματα στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, εκτιμούμε ότι μέχρι τέλος Αυγούστου, Αρχές Σεπτέμβρη, μετά τη συμφωνία αυτά θα έχουν ξεπεραστεί τελείως. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η Κοινοπραξία που χτες σωστά συμφώνησε, κέρδισε 17 μήνες παράταση στα έργα. 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλοι έχουν ζητήσει παράταση για τα έργα και αυτό σημαίνει, για να έχουμε και μια αξιολόγηση, ότι η προηγούμενη αναθεώρηση που έγινε, , αλλά αν μη τι άλλο είχε ψευδή χρονοδιαγράμματα. Και είχε ψευδή χρονοδιαγράμματα γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις μετά από 9-10 χρόνια. Ο κ. Σουφλιάς είχε προβλέψει 6 μήνες. Μετά από 7 χρόνια έγινε αναθεώρηση, αυτές οι συμβατικές εκκρεμότητες συνεχίζουν να υπάρχουν. Θα σας τις δώσουμε για να καταλάβετε τι γίνεται. Είναι οι συμβατικές εκκρεμότητες που υπάρχουν από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου για τις δυο παραχωρήσεις που έγινε η συμφωνία. Αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στις άλλες. 
Μπορείτε να δείτε λοιπόν ότι μετά από 7, 8, 9 χρόνια, ότι έχουμε δεσμεύσεις χώρων από την αρχαιολογία σε πολύ μεγάλα κομμάτια. Δεν έχουν μεταφερθεί ακόμη τα δίκτυα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, δεν έχουν γίνει αρκετές περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, δεν έχουν γίνει αρκετές απαλλοτριώσεις σε όλη την έκταση των έργων Όπως καταλαβαίνετε, έχουν ζητήσει οι παραχωρησιούχοι σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους χρονικές παρατάσεις. Αλλά από τη στιγμή που το Ελληνικό Δημόσιο δεν είναι εντάξει στις δικές του υποχρεώσεις, με ποιο άλλοθι θα πεις ότι δεν θα εγκρίνεις παρατάσεις στα έργα; 
Εδώ λοιπόν πρέπει να υπάρχει ένα άλλο πνεύμα συνεργασίας, για το πώς ολοκληρώνονται τα έργα και να υπάρχει και αμοιβαία κατανόηση στα εμπόδια και στις δυσκολίες που υπάρχουν
................................................................................................................
Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη στο .zougla.gr